משרד עורכי דין זרי חזן ושות' מתמחה בהענקת שירותים משפטיים לבני זוג זרים של אזרחים ישראלים, בתהליך קבלת אזרחות ישראלית דרך נישואין.

דרך זו היא אחת מ"דרכי המלך" להשגת אזרחות ישראלית ועל אף שההליך איננו הליך קצר, עמידה נכונה בכל שלבי ההליך המדורג, בסיוע וליווי משפטי רצוף, מקנה ביטחון רב בדרך לאזרחות של בן הזוג הזר.

משך ההליך לקבלת אזרחות ישראלית – לידועים בציבור ולנשואים

אצל בני זוג שאינם נשואים, משך ההליך המדורג הוא של כשמונה שנים, ואצל בני זוג נשואים, משך ההליך לקבלת אזרחות דרך נישואין לאזרח ישראלי הוא של כחמש וחצי שנים.

קבלת אזרחות ישראלית דרך נישואין

קבלת אזרחות ישראלית דרך נישואין

מעמד בן הזוג בתוך התהליך

למרות שההליך נמשך שנים, במהלך כל השנים האלה, בן הזוג אינו נותר ללא מעמד:

כבר בשלבים הראשונים, הוא יכול לקבל היתר עבודה ולחיות בארץ בצורה חופשית כתושב לכל דבר ועניין.

עם הזמן והתקדמות ההליך, בן הזוג הזר מקבל עוד ועוד זכויות במסגרת היתר השהייה שלו, כך שמעמדו לא שונה בהרבה ממעמדו של אזרח.

עם זאת, יש חשיבות יתרה בהקפדה על רציפות ההליך למשך הזמן של חמש וחצי השנים, שכן אם לא, האפשרות לקבלת האזרחות עלולה להתבטל, או שבעתיד, יהיה צורך לפתוח בהליך מההתחלה, בהתאם לנסיבות העניין כמובן.

דרישה בסיסית להכרה בזוג כנשוי- תעודת נישואין

להבדיל מהליכים אחרים לקבלת ויזות או תושבות מכוח זוגיות או מכוח סיבות אחרות, ההליך לקבלת אזרחות ישראלית דרך נישואין דורש כמובן המצאת תעודת נישואין.

מומלץ כי הזוג יהיה נשוי טרם הגשת הבקשה למשרד הפנים כדי שהבקשה תירשם מלכתחילה כבקשה לאזרחות מכוח נישואין.

מלבד תעודת נישואין, מתורגמת ומאושרת באפוסטיל, על הזוג יהיה להמציא מסמכים נוספים עם הגשת הבקשה לאזרחות.

בין המסמכים שיידרשו בני הזוג להמציא

מסמכים מרשויות שונות של מדינת המקור של בן הזוג הזר המעידים על כך שהוא עומד בתנאי החוק להגשת הבקשה לאזרחות, וכן שפרטיו האישיים עליהם הוא מעיד הינם אמיתיים ונכונים.

בנוסף, מבקש משרד הפנים מבני הזוג להגיש מסמכים וראיות שיעידו על כנות ואמיתות הקשר.

כנות הקשר

אחד הדברים המרכזיים שמשרד הפנים בוחן כדי לקבוע אם להעניק לבן הזוג הזר אזרחות או ויזת שהייה במהלך ההליך המדורג לקבלת אזרחות דרך נישואין בישראל, הוא כנות הקשר בין בני הזוג.

כדי לבחון את כנות הקשר, משרד הפנים יבקש מבני הזוג להמציא לו הוכחות המעידות על הקשר הזוגי, כגון:

תמונות משותפות של בני הזוג

תמונות מאירועים משפחתיים

עדויות מחברים וקרובי משפחה על הקשר ואף התכתבויות פרטיות בין בני הזוג.

ראיון במשרד הפנים

על הזוג המבקש אזרחות לבן הזוג הזר לעבור ראיון במשרד הפנים.

למשרדנו ניסיון רב שנים בליווי בני זוג בראיונות משרד הפנים, תוך הקפדה על כך שהראיונות מתנהלים באופן תקין וכחוק, ללא אפליה, וללא חדירת יתר לפרטיות.

במסגרת הריאיון, נוהג משרד הפנים לשאול את בני הזוג שאלות רבות ומפורטות בנוגע לחיים המשותפים שלהם ובנוגע לצורת החיים של כל אחד מהם, ובודק האם תשובות בני הזוג תואמות אחת את השנייה ועוקבות.

ילדים של בני זוג זרים

למעשה, גם בן זוג ידוע בציבור של אזרח ישראלי יכול לקבל אזרחות מכוח נוהל אחר משרד הפנים, והם אינם חייבים להיות נשואים.

אולם, כאשר לבן הזוג הזר יש ילדים קטינים בארץ המוצא שהוא מעוניין שיחיו יחד עמו, עליו להיות נשוי לבן זוגו האזרח ישראלי, כדי להגיש בקשה לקבלת מעמד לילדיו בישראל למשרד הפנים.

על כן, במצב כזה, לפי נהלי משרד הפנים על בני הזוג להיות נשואים. הבקשה להסדרת מעמד של ילדים של בני זוג זרים הינה בקשה מיוחדת אשר למשרדנו מומחיות וניסיון רבים בהגשתה.

לפרטים נוספים על בקשה לאזרחות של ילדי בני זוג זר

גירושין או פרידה

מכיוון שההליך המדורג הינו הליך ארוך שלוקח מספר שנים, ייתכנו מצבים רבים שבהם בן הזוג זר חי כבר מספר שנים רב בישראל, הקים פה את מרכז חייו לכל דבר ועניין והשתקע בארץ, אך בני הזוג נפרדו או שחלילה, בן הזוג הישראלי נפטר.

למשרדנו ניסיון גם במצבים כאלו בהגשת בקשות מיוחדות למשרד הפנים לאזרחות או תושבות לבן זוג זר שהתאלמן או התגרש החל ממשרד הפנים ועד לבית המשפט העליון.

משרד עו"ד זרי חזן ושות' מתמחה במשפט מנהלי וחוקתי ובעל ניסיון רב בייצוג בבתי משפט ובהגשת עתירות לבית המשפט העליון בנושאי הגירה ומתן אשרות שהייה ואזרחות לבני זוג נשואים של אזרחים ישראלים.

על כן, אנו נלווה אתכם לכל אורך ההליך ונהווה כתובת ואוזן קשבת עבורכם גם אם תתקלו בקשיים מול משרד הפנים ויהיה צורך לפנות לערכאות המשפטיות כדי לערער על החלטותיו או פעולותיו.

פנו עוד היום למשרדנו להגשת בקשה לאזרחות ישראלית דרך נישואין

אם התעניינתם בקבלת אזרחות ישראלית דרך נישואין – ראה גם: טיפול בילדי בן זוג זר הנשוי לאזרח ישראלי