משרדינו מתמחה בדיני הכניסה והשהייה בישראל, בהגשת בקשות לרשות ההגירה והאוכלוסין ובהוצאת ויזה לישראל והיתרי שהייה בארץ לאזרחים זרים שאינם יהודים

אזרח זר המבקש להיכנס למדינת ישראל חייב באשרת כניסה לפי חוק הכניסה לישראל. אזרח זר המבקש לעבוד בישראל חייב באשרת כניסה ואשרת עבודה מתאימות (למעט החריגים שבחוק).

הנסיבות הייחודיות של כל אזרח זר בהגעתו לישראל ובבקשת ויזה לישראל הינן שונות ממקרה למקרה, ומחייבות בקיאות רבה בנהלי משרד הפנים כמו גם העמקה פרטנית בנסיבותיו של כל מקרה על מנת לסייע לו באופן הנכון והיעיל ביותר.

למשרדינו ניסיון עם מקרים רבים ושונים, ומומחיות ארוכת שנים בטיפול בהוצאת ויזות מתאימות במשרד הפנים, על לשכותיו השונות ברחבי הארץ.

בנוסף, הגשת בקשה לקבלת ויזה למדינת ישראל ולהארכת ויזה הן בקשות המחייבות מקצועיות ובקיאות רבה בנהלים והחוקים הרלוונטיים, שכן ההליכים עלולים להימשך לעתים זמן רב וישנם לא מעט קשיים המוערמים על הזר המבקש את האשרה, מלבד הקשיים הקיימים גם ככה עבור מבקש הוויזה, כגון קשיי השפה וההסתגלות למקום החדש ולבירוקרטיה המקומית.

הנפקת ויזה לישראל אינה דבר פשוט

בשנים האחרונות ניכרת מגמת המשרדים הממשלתיים להערים עוד ועוד קשיים על אזרחים זרים המבקשים להגיע לישראל בקבלת ויזה. הליך קבלת ויזה ישראלית משתנה ממקרה למקרה.

הכניסה לישראל באמצעות ויזה חוקית ותקפה היא משמעותית ובעלת חשיבות רבה בהליכי משרד הפנים העוקבים, במקרים שמעוניינים לקבל מאוחר יותר ויזת שהייה או היתר קבע בארץ.

לפיכך, יש לפעול על פי החוק בכל שלבי ההליך, ולוודא שעומדים בתנאי המשרד. כמו כן, לעתים ישנם שיקולים נוספים הקשורים בהוצאת הויזה, כמו למשל איזה סוג ויזה כדאי להוציא במקרה של זכאויות כפולות, או מה הדרך הטובה ביותר להבטיח את העמידה בקריטריונים של משרד הפנים.

הליך בקשת ויזה לישראל עובר דרך מספר שלבים, וכולל לעתים הליך קונסולרי, הליכי המצאת מסמכים שונים ועוד. תפקידנו במשרד עו"ד זרי חזן ושות' הוא להבטיח את התוצאה המיטבית בעניינכם.

אנו נלווה אתכם ונסייע לכם בכל בקשה, הליך ופגישה מול משרד הפנים ורשות האוכלוסין וההגירה, בין אם אתם נמצאים בארץ או בחו"ל ונבטיח שההליך יהא חוקי, נכון ויעיל ככל הניתן.

רוצים להגיע לישראל? רוצים לדעת אם אתם זקוקים לאשרה? 

המענה על השאלה מי צריך ויזה למדינת ישראל, כרוך כמובן במענה על שאלות נוספות הנוגעות לאופי הכניסה לישראל ולמטרות ההגעה כגון:

  • מה סיבת ההגעה?
  • כמה זמן אתם מתכוונים לשהות בישראל?
  • האם מגיעים למטרות תיירות? מחיה? עבודה?

הכלל הקובע הוא שכל אדם צריך בויזת כניסה לישראל, אולם לישראל יש הסכמי פטור הדדי עם מדינות רבות, לפיהם, תיירים ומבקרים מאותה מדינה אינם נדרשים בויזה כדי להיכנס לישראל.

עם זאת, גם אזרחים ממדינות הפטורות מויזה לישראל, אשר שוהים בישראל יותר מ-90 יום, יזדקקו לאשרה. האשרות מסווגות לפי מטרת ואופי השהייה, והן נקבעו על פי חוק הכניסה לישראל. 

משרדנו מתמחה בחוקי הכניסה והשהייה בישראל, ובכל סוגי האשרות השונות ויודע להתאים לכל אזרח זר את הויזה הנכונה לו ולטפל במקרה שלו באופן יסודי,  מתחילתו ועד סופו תוך מתן יחס אישי והתחשבות בנסיבות השונות של כל אדם ואדם.

סוגי הויזות לישראל 

אשרת עלייה – חוק השבות קובע שכל יהודי זכאי לעלות ארצה. אך בשביל שיוכל לממש זכאות זו, כל יהודי שרוצה לעלות ולחיות בארץ מעבר לשלושה חודשים צריך גם הוא ויזה לישראל.

אשרת ארעי – א/1 אשרה הניתנת לעולה חדש לאחר שעלה לארץ ולפני שקיבל את האזרחות שלו.

אשרת תלמיד א/2 – אשרה של מי שמעוניין להיכנס לישראל לצרכי לימודים בתיכון, בישיבה, באוניברסיטה, במוסדות אקדמיים אחרים ובמוסדות הסוכנות היהודית

אשרת איש דת – אשרה המוענקת לאיש דת לשם מילוי תפקידו בארץ, בהתאם להזמנה של מוסד דת מוכר.

אשרת ארעי לבן זוג – אשרות שהייה לבני זוג של מקבלי האשרות שתוארו לעיל.

אשרת עבודה ב/1 – אשרת עבודה המוענקת לעובדים זרים ("עובד שאינו אזרח או תושב של מדינת ישראל", לפי ההגדרה), ובין היתר למומחים ולאמנים, למטרות שהייה קצובה לצרכי עבודה בישראל; או לבני זוג זרים של אזרחים ישראליים.

אשרת ביקור ב/2 – אשרת ביקור לתקופה של עד שלושה חודשים שלא למטרות עבודה, למבקרים ממדינות שאינם בעלות פטור מויזה לישראל. 

 (b1) ויזת ב1 לישראל

אחת האשרות העיקריות בהן משרדנו מתמחה היא ויזת ב/1 או b1 לישראל.

מה זה ויזה ב1 / b1?

ויזת b1 היא ויזת עבודה בישראל, אשר מעניקה למחזיק בה היתר שהייה עם היתר זמני לעבודה בישראל. למעשה, ויזה זו ניתנת למבקשים שונים: למשל, לזכאי חוק השבות, או לבני זוג זרים השוהים בישראל וממתינים להחלטה קבועה בנושא שלהם, אולם האוכלוסייה המרכזית הזכאית לקבל ויזה b1 לישראל היא אוכלוסיית העובדים הזרים.

עובד זר בתחום הסיעוד, הבניין, המסעדנות, החקלאות , התעשייה וכן עובד מומחה בתחום ההייטק וכדומה, המעוניין לעבוד לישראל, יכול להיכנס לארץ רק עם ויזה .b1 הוא אינו יכול להגיע לארץ עם ויזת תייר רגילה ורק אז לבקש היתר עבודה שכן בקשה זו לא תתקבל.

איך מקבלים ויזת עבודה בישראל?

את הבקשה לקבלת ויזה b1 לעובד הזר מגישים בדרך כלל מעסיקים, המעוניינים להביא את העובד הזר שמחוץ לישראל, והיא מוגשת באגף ההיתרים של רשות האוכלוסין. ההמלצה של הרשות לאפשר לעובד לפעול בישראל ניתנת לאחר שאנשיה מתרשמים מכך שאותו עובד הוא מקצועי בתחומו, שאין בנקודת הזמן הנוכחי עובד ישראלי שיוכל לבצע את אותה עבודה ועוד.

השלב הבא הוא פנייה למשרד הפנים בבקשה לקבלת אשרת עבודה. לצורך זה המעסיק צריך לספק למשרד הפנים מסמכים שונים הכוללים הסברים על סיבת ההעסקה ועוד וכן לשלם את האגרה המנויה בחוק. יצוין כי העסקת עובד זר ללא ויזת b1 עלולה לגרור אישום פלילי, שדינו קנס כבד או עונש מאסר, ועל כן יש להבטיח שהעובד עומד בתנאי הויזה שניתנה לו בכל משך תקופת העסקתו.

למשרדנו ניסיון רב שנים בהגשת בקשות וקבלת ויזות b1 לישראל ואנו נדאג ללווה אתכם ולייעץ לכם החל מהפרטים הקטנים ביותר ועד לפרטים הגדולים בכל הקשור להוצאת הויזה. משרד עו"ד זרי חזן ושות' הינו בעל הכרות ארוכת שנים עם משרד הפנים ועל כן נדאג לייצג אתכם מולו בצורה היעילה והנכונה ביותר בכל הליך ופרוצדורה בדרך לקבלת ויזת עבודה בישראל.

ויזת b1 לישראל מוענקת לרוב למשך תקופה של שנה אחת, כשבדרך כלל הוא יקבל אשרה זמנית ל-30 יום עם היתר כניסה לישראל באופן חד פעמי, והנפקת אשרה למשך כל התקופה כאשר הוא נמצא כבר בישראל. ניתן להגיע למשרד הפנים ולבקש את הארכתה בכל פעם למשך שנה עד לתקופה של חמש שנים. במקרים מסוימים, עובדים זרים בתחום הסיעוד יוכלו לבקש להישאר בארץ לתקופה שמעל לתקופת חמש השנים כאשר הם עובדים אצל אותו מעסיק.

(b2) ויזה ב2 לישראל

ויזת b/2 או ב/2 לישראל היא ויזת תיירים, הויזה הפשוטה והנפוצה ביותר לכניסה לישראל. ויזה זו ניתנת למי שמעוניין להיכנס לישראל למטרות ביקור, ומוגבלת לתקופה של שלושה חודשים. עם זאת, לעתים ניתן להאריך את ויזה זו לתקופה של עד שנתיים.

מה זה ויזה ב2 / b2?

לפי תקנות הכניסה לישראל, כל מי שמבקש להיכנס לארץ כתייר או כמבקר, חייב להחזיק בויזת b/2. עם זאת, אזרחים אשר מגיעים ממדינות החתומות על אמנות הדדיות, פטורים מאשרה זו. כך למשל לגבי אזרחים מרוב מדינות אירופה, ארה"ב, רוסיה ועוד.

עם זאת, יש לציין כי לעתים ביקורת הגבולות יכולה לסרב את כניסתו של אדם המגיע לביקור בלבד מסיבות שונות, על אף שהאדם הינו בעל אשרה או פטור מאשרה.

למשרדינו ניסיון רב בעבודה מול ביקורת הגבולות במקרים אלו ויכול להעניק לכם את הטיפול המהיר והיעיל ביותר כדי לאפשר את כניסתו של האדם לישראל ולמנוע את חזרתו לארצו.

ויזת b/2 מוגשת על ידי המבקש בקונסוליה הישראלית בארץ שבה הוא מתגורר. הארכת הויזה מסיבות שונות מתבצעת בארץ.

ויזת b/2 היא אינה ויזת עבודה, ואינה מקנה למחזיק בה את הרשות לעבוד בישראל.  בויזת ב/2 יש לציין את סיבת ההגעה ובהגעה לארץ כתייר יש לציין ויזה ב1 / b1 לישראל את סיבת ההגעה ומטרות הטיול. ייתכן כי אדם המחזיק בויזת ב/2 יבקש לבקר בארץ מסיבות עסקיות כדי לנהל מספר פגישות עסקים, אך במקרה זה הוא אינו יצטרך בויזת עבודה לרוב.

 "משרד עו"ד זרי חזן מומחה בהגשת בקשות לויזת עבודה לישראל b/2 ולהארכת הויזות וייעץ לכם מבחינה אסטרטגית על פי נסיבות המקרה שלכם באיזו ויזה כדאי לכם לבחור לטובת השהייה שלכם בישראל. " 

מומלץ להתייעץ במשרדינו אם אינכם בטוחים לגבי מטרות השהייה ואם הנכם זקוקים לויזה זו או לויזה אחרת.

בכל מקרה של הוצאת ויזה לישראל, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה לתחום שיוכל לתת לכם את המידע המשפטי שאתם זקוקים לו ולמנוע מצבים לא נעימים של איסור כניסה לישראל. משרדינו יעמוד לרשותכם ויסייע לכם להיכנס לארץ בצורה חוקית, מהירה ונוחה.

ויזה עבור ביקור עסקי

משרדנו מתמחה בקבלת אשרות שהייה בישראל למומחים זרים, עובדים זרים ומבקשי שהייה אחרים כגון מבקרים עסקיים, והינו מומחה בבירוקרטיה ובתהליכים הנדרשים לשם השגת האשרה.

"בשנת 2015 משרד הפנים התקין נוהל חדש וניסיוני למשך עשר שנים, המאפשר הענקת ויזת ביקור בישראל לאנשי עסקים מסין ומהודו בלבד, למען קידום שיתוף הפעולה והקשרים הכלכליים בין ישראל למדינות סין והודו." ציטוט

ויזה זו הינה ויזה מיוחדת מסוג ב/2 מבקר עסקי, אשר מיועדת עבור אנשי עסקים מסין ומהודו המעוניינים לפתח את עסקיהם בישראל ולקיים פעילות עסקית מוכחת באמצעות דרכים שונות שהנוהל מונה.

הגשת בקשה לויזת ביקור בישראל לפי נוהל משרד הפנים הינה בקשה ייחודית, הדורשת הן את קבלת הרישיון לפני ההגעה באחת מנציגויות סין / הודו בישראל, הן אישורים שונים מהרשויות המקומיות והמדינתיות בסין / הודו .

כמו כן, קבלת היתר שהייה לעריכת ביקור עסקי ופיתוח עסקיכם בישראל כרוכה במילוי ועמידה בתנאים שונים.

למשרדינו ניסיון רב בהליכי משרד הפנים השונים והינו בקיא בנוהל החדש ותנאיו. אנו יכולים לסייע לכם בהשגת אישור השהייה ממשרד הפנים בדרך היעילה והנכונה ביותר וכן בהארכת השהייה שלכם בהתאם לרצונכם ועל פי החוק.

hatima